שימוש בצמחי מרפא ומחלת הסרטן, מה כדאי לי לדעת?

שימוש בצמחי מרפא ומחלת הסרטן, מה כדאי לי לדעת

תוספי תזונה וצמחי מרפא הפכו לנפוצים ומקובלים לשימוש בעת התמודדות עם מצבים בריאותיים שונים ומגוונים. שימוש בהם אינו נחשב עוד לנחלת הרפואה המשלימה בלבד ורופאים קונבנציונלים רבים מכירים ביתרונותיהם הרבים של צמחי מרפא ותוספי תזונה ובהשפעתם החיובית על מהלך המחלה, הליך ההחלמה ויכולת ההתמודדות של הגוף מולה.

תחלואה בסרטן הפכה לגורם העיקרי לתמותה בימינו 

רבים מהמתמודדים עם המחלה עסוקים בחיפוש אחר צעדים שביכולתם לקדם על מנת לשפר את איכות חייהם, להגדיל את סיכויי החלמתם ולפעול לשיפור יכולתו של הגוף להתמודד אל מול המחלה. הקשר בין תזונה נכונה למניעת סרטן הוכח מחקרית. חשיבות הצריכה התזונתית: הן אכילת מזונות בפועל והן נטילת צמחי מרפא ותוספי מזון ידועה כיום כהליך משמעותי התומך בטיפול הרפואי אותו עוברים פוגשי סרטן וכמסייע לשיפור תפקודה של מערכת החיסון, שיפור התיאבון, הקלה במקרי אי נוחות בטנית ושלל תופעות שמתעוררות בעקבות הטיפול התרופתי במחלה.

טיפול טבעי בחולי סרטן

מרכזים רפואיים רבים בעלי שם עולמי, מבינים כיום את חשיבותה של הראייה ההוליסטית בעת הטיפול במחלת הסרטן. ייעוץ בנושאי שימוש בצמחי מרפא, התאמת תוספי תזונה בעת הצורך, ייעוץ תזונתי הניתן על ידי אנשי מקצוע מתחום התזונה המשולבת, הפך לעניין שבשגרה. 

במחקר שנעשה בדרום סין ב-2021, נמצא כי יותר מ-69% מהחולים האונקולוגיים בחרו להשתמש בצמחי מרפא תוך כדי טיפולי כימותרפיה, הקרנות ואימונותרפיה. מדובר במיליוני אנשים!

צמחי מרפא שנמצאו יעילים בהתמודדות עם סרטן

צמחי מרפא שונים נחקרו קלינית ונמצאו כיעילים במגוון אופנים להתמודדות גופנית טובה יותר בעת מחלת הסרטן. חלק מצמחי המרפא מוכרים יותר- כורכומין, גדילן מצוי, מיני פטריות, זנגויל ועוד ואילו חלק מהם מוכרים פחות. השפעת צמחי המרפא נחלקת לעבודה במספר מנגנוני פעולה:

● צמחי מרפא הפועלים באופן ישיר נגד שגשוג התא הסרטני.

● צמחי מרפא הפועלים בעקיפין ומאפשרים יכולת התמודדות טובה יותר עם תופעות הטיפולים 

הכימותרפיים, מסייעים בחיזוק תפקודו של האדם ומשפרים את התמודדותו.

העומס הגופני והנפשי על הגוף במהלך תקופת הטיפולים בסרטן ולאחריה, מצריך היערכות מתאימה שתספק אנרגיה תזונתית ובנוסף לה, אנרגיה לריפוי והחלמה. 

מידע חשוב אודות מספר צמחי מרפא מוכרים וידועים שנמצאו יעילים כטיפול טבעי תומך בהתמודדות עם סרטן

כורכומה (Jiang huang)

מבין שלל צמחי מרפא שנמצאו יעילים בהתמודדות עם סרטן ונחקרו קלינית מככב קנה שורש הכורכום הידוע בפעילותו האנטי דלקתית. פעילותו היא ישירה, נוגדת את שגשוג התאים הסרטניים וזאת על ידי עיכוב התפשטותם. מקורו של צמח המרפא הוא בהודו, השימוש בו נפוץ במיוחד ומקובל כבר שנים והוא נודע כבטוח במיוחד לשימוש וכבעל תופעות לוואי מעטות ביותר. הוא ניתן פעמים רבות כצמח מרפא לטיפול תומך בסוגי סרטן שונים: צמח מרפא לסרטן שחלות, צמח מרפא לסרטן השד ועוד.

גדילן מצוי (Shui fei ji)

צמח בר נפוץ הקיים בארץ וידוע בשל פעילותו נגד הפחתת הרעילות הנצברת בכבד כתוצאה מהטיפול התרופתי בסרטן. הוא נחשב לנפוץ כצמח מרפא לסרטן המעי הגס וסוגי סרטן נוספים. השימוש בו מקובל וידוע שנים רבות ונמצא כי בשילוב עם סלניום, גדילן מצוי מסייע במיוחד לשיפור פרופיל השומנים בדם בקרב חולי סרטן הערמונית.

סקוטלריה (Ban zhi lian)

צמח הידוע גם בשם קערורית, גדל בעיקר בקוריאה ובסין ונמצא כיעיל בפעילות אנטי דלקתית ובטיפול תומך גם למתמודדים עם סרטן. מנגנון הפעילות של הצמח הוא ישיר, הוא מסייע בהרס התאים הסרטניים ועיכוב התפשטותם. הוא נמנה בין צמחי מרפא שנמצאו יעילים להתמודדות עם סרטן מלבד זאת, לסקוטלריה שימושים רבים ומגוונים. הוא נחשב לבטוח לשימוש ונפוץ במיוחד כטיפול תומך, כצמח מרפא לסרטן השד וסרטן הערמונית.

ג’ינג’ר (Sheng jiang)

החל מפעילות אנטי דלקתית, טיפול בבחילות ועד לפעילות התורמת למניעת סרטן, כל אלה ועוד מיוחסים לג’ינג’ר. שורש הזנגויל מסייע להקלה על תחושות הבחילה בעת הטיפולים הכימותרפיים, שיפור התיאבון ושיפור בפעילות מערכת העיכול. 

צמחי מרפא רבים נוספים נבדקו ונמצאו כיעילים בפעילותם להקלה, שיפור החיוניות וההתמודדות בעת המחלה עצמה ובסיועם להפחתת הסבירות להישנותה. פעילותם המשולבת של צמחי המרפא המתרכזת בשימור והגנה על התאים הבריאים ומאידך, פעילות נגד התאים הלא בריאים, מקנה להם עוצמה ויעילות רבה.

לצמחי מרפא יש אפקט משמעותי ובלעדי במניעת הישנות המחלה. גם אחרי מסע ההחלמה של המטופל, ברוב המקרים הצוות הרפואי לא משוחח איתו על שיפור אורח חייו, או נותן לו קווים מנחים כלשהם שיסייעו לו למנוע את התפרצות המחלה בשנית. צמחי מרפא אנטי סרטניים ומחזקי חיסון, משתלבים מצויין במסגרת אורח חיים בריא היכול לשמש חומת מגן נגד התפתחות סרטנית נוספת.

לסיכום

התמודדות עם מחלת הסרטן היא ללא ספק אתגר גדול עבור פוגשי המחלה ועבור סביבתם הקרובה. תפיסה הוליסטית הפועלת להעצמת פעילות הגוף והתמודדותו עם הסרטן אינה מציעה להחליף את הטיפול הקונבנציונלי במחלה אלא לתמוך בו וללוות אותו. יעילותם של צמחי המרפא מסייעת לחיזוק המערכות השונות של גופנו, תורמת לשיפור תחושת החיוניות, מספקת הקלה סימפטומטית בזמן הטיפולים ושומרת על איברי הגוף החיוניים, שבתקווה ישמשו את החולה עוד שנים רבות, אחרי ההבראה מהמחלה.

חיפוש

מאמרים נוספים

מאמרים נוספים

חיפוש