כמו שיקוי קסמים- צמחי מרפא לשפעת

בשורה התחתונה

שפעת מטופלת היטב ונמנעת ביעילות באמצעות רפואה נטורופתית וצמחית.

האם אתם אנשי דקסמול יום ודקסמול לילה? או שבא לכם ללכת על טבעי?

מהי שפעת? (מעבר למה שכולנו מכירים)

שפעת היא זיהום ויראלי המשפיע על מערכת הנשימה, כולל האף, הגרון, צינורות הסימפונות והריאות.

נגיף השפעת מועבר באוויר בטיפות על ידי שיעול, התעטשות או דיבור. אדם יכול לשאוף טיפות אלה ישירות, או להידבק בנגיף בעקיפין על ידי נגיעה בחפץ מזוהם (למשל, ידית דלת, טלפון) ולאחר מכן נגיעה בעיניים, באף או בפה. אנשים בריאים לעיתים נדירות זקוקים לטיפול בבית חולים עבור זיהום בשפעת, אך עבור אלה עם מערכת חיסון מוחלשת, שפעת עלולה להיות קטלנית.

עבור אנשים בריאים באופן יחסי, היא עלולה להיות לא נעימה כלל: ארוכה מאוד, דרמטית או שחלילה מסתבכת.

סיבוכים של זיהום בשפעת כוללים דלקות אוזניים, סינוסיטיס חריפה, ברונכיטיס, דלקת ריאות (דלקת ריאות) ודלקת מוח (דלקת במוח).

קבוצות הסיכון לסיבוכי שפעת הם:

חולים צעירים מגיל 5

חולים מעל גיל 65

נשים הרוןת

מערכת חיסון מוחלשת

סובלים ממחלה כרונית ברקע

פנה לטיפול רפואי מקצועי אם אתה בסיכון לפתח סיבוכים של זיהום בשפעת (כלומר, יש לך מערכת חיסונית מוחלשת – סובל מזיהומים תכופים).

חשוב לפנות לטיפול רפואי אם אתה חווה תסמינים של דלקת ריאות, כולל:

חום גבוה

שיעול חמור, מייצר ליחה

כאב חד בנשימה עמוקה

 

תסמינים של שפעת

תסמיני שפעת דומים לאלו של הצטננות, אך מופיעים בפתאומיות וחמורים יותר. תסמינים אפשריים של שפעת כוללים:

חום גבוה מ-38 מעלות צלזיוס במבוגרים

שיעול יבש

גודש באף

מזיע ומתקרר

כְּאֵב רֹאשׁ

כאבי שרירים

עייפות וחולשה

אובדן תיאבון

שלשולים והקאות (בילדים)

 

מטרות הטיפול בשפעת הן לפתור זיהום; להפחית את חומרת התסמינים ומשך הזמן; ולמנוע סיבוכים והישנות.

הטיפול הקונבנציונלי בשפעת כולל חיסון מניעתי, תרופות אנטי-ויראליות ותרופות אנטיביוטיות (אם מתרחשים סיבוכים). לטיפולים אלו עלולות להיות תופעות לוואי קצרות או ארוכות טווח.

מסיבה זו, ניתן לבחור לנסות טיפול טבעי בכדי להימנע משימוש בתרופות קונבנציונליות, או יחד עם תרופות קונבנציונליות כדי להפחית את המינונים שלהן.

 

צמחי מרפא יעילים לשפעת

  1. אנדרוגרפיס: ידוע גם בתור מלך המרירים, רפואת צמחים סינית מסורתית המשמשת לזיהומים ודלקות. הוא מפעיל את השפעותיו האנטי-מיקרוביאליות על ידי הגברת הביטוי של פפטיד מסוים, אשר נמצא כבעל תפקיד חשוב בחסינות מולדת.

במחקר פיילוט, חולים שנטלו טבליות המכילות בעיקר אנדרוגפיס וכמות קטנה של ג’ינסנג סיבירי במשך 5 ימים, סבלו מפחות סיבוכים של שפעת בהשוואה לאלו בקבוצת הביקורת. צמחי המרפא עזרו להפחית את משך המחלה ולהביא להחלמה מהירה יותר, וכן להפחית את מספר ימי המחלה

 

  1. ברברין: זהו מרכיב פעיל של צמחים כמו חותם זהב, קופטיס ו-פלודנדרון. במחקר עכברים, הוכח כי ברברין מפחית את שיעור התמותה מ-90% ל-55% ומפחיתה חדירת נגיפים לריאות.

במחקר אחר, תמציות מימיות של Phellodendron amurense הדגימו עיכוב חזק של הצמיחה של זני שפעת H1N1 A בעכברים. מתווכים דלקתיים עוכבו גם על ידי פלודנדרון בניסוי זה.

 

  1. אכינצאה: אחד מצמחי המרפא הנפוצים ביותר לטיפול בשפעת. הוא פועל על מערכת החיסון על ידי גירוי ומווסתה ויש לו תכונות אנטי-ויראליות ואנטי-בקטריאליות. אכינצאה עשויה לשפר את התגובה לחיסון השפעת על ידי הפחתת חומרת תסמיני הנשימה, כפי שהוכח במחקר ראשוני . ניסוי מעבדה הראה גם ששורש E.purpurea מנע הידבקות חיידקית הנגרמת על ידי נגיף שפעת A וביטוי של ציטוקינים דלקתיים.

ניסוי קליני אקראי, כפול סמיות, רב-מרכזי ומבוקר השווה מיצוי אכינצאה עם מעכב ה-neuraminidase oseltamivir. התוצאות הראו שההחלמה ממחלה הייתה דומה לשתי קבוצות הטיפול. בנוסף, היו פחות סיבוכים ופחות תופעות לוואי (כגון בחילות והקאות) בקבוצת האכינצאה בהשוואה לאלו שנטלו אוסלטמיביר.

בסך הכל, מחקרים קליניים תומכים בשימוש באכינצאה במניעת הצטננות ובהקלה על זיהומים בדרכי הנשימה העליונות.

 

  1. קורנית/טימין: מכיל שמנים אתריים ותרכובות מרירות. אלה נחשבים כתורמים לפעולות החיטוי והתומכות החיסוניות שלו. העלים מהטימין מחממים את הגוף ומגרים במיוחד את הריאות. קורנית משמשת באופן מסורתי להוצאת ריריות מהריאות ולהקלה על גודש. זהו מדכא שיעול יעיל, ומכאן הכללתו בסירופים רבים לשיעול.

 

  1. פרח סמבוק: עוזר להקל על הפרשות האף וגודש בסינוסים. הוא משמש ברפואת הצמחים המערבית כדי לקדם הזעה, לתמוך במערכת החיסון ויש לו תכונות אנטי-ויראליות. תמצית סמבוק סטנדרטית, עיכבה שכפול של 10 זנים שונים של נגיפי שפעת. אותם חוקרים ביצעו גם מחקר מבוקר פלצבו, כפול סמיות על קבוצת אנשים במהלך התפרצות של שפעת ב- פנמה בשנת 1993. הם מצאו שיפור משמעותי בתסמינים, כולל חום, ברוב המקרים בשימוש בתמצית סמבוק. קבוצה שטופלה תוך יומיים, בעוד שלקח 6 ימים להחלמת הסימפטומים בקבוצת הביקורת. יתרון נוסף בשימוש בפרח סמבוק הוא שהטעם מתוק באופן טבעי, כך שזה צמח מרפא אידיאלי לילדים.

 

  1. פלרגוניום: צמח מרפא אפריקאי מסורתי, בעל פעילות אנטי ויראלית, מגרה חיסונית. זה מתאים גם לטיפול בהצטננות ושפעת כמו גם ברונכיטיס חריפה בילדים. יתרון של פלרגוניום הוא טעמו הנעים.

מה כדאי לדעת?

חיסון לשפעת עונתית אינו תמיד יעיל.

תרופות לדיכוי סימפטומי השפעת אינן נטולות תופעות לוואי.

צמחי מרפא כגון אנדרוגרפיס, אכינצאה וצמחים המכילים ברברין יכולים לעזור להפחית את משך וחומרת השפעת. יש להם פעילויות אנטי-ויראליות כמו גם תומכות חיסוניות.

צמחי מרפא יכולים גם לעזור להרגיע כאב גרון ולעודד ייצור ריר. זה יעזור להקל על תסמיני השפעת.

רוב הצמחים מאוד ידידותיים ומותרים לילדים.

ישנה חשיבות להתחיל טיפול צמחי עם הופעת תסמינים ראשוניים של התקררות. אין צורך לחכות למשטח גרון או תוצאות בדיקות דם, היות והצמחים נטולי תופעות לוואי ובטוחים מאוד לשימוש.

חשוב שיהיו לכם על המדף צמחי מרפא איכותיים ויעילים, כדי שתוכלו להפתיע את השפעת, לפני שהיא, תפתיע אתכם 🙂

חיפוש

מאמרים נוספים

מאמרים נוספים

חיפוש