במקום מזרקים- מרקים מחזקים

healthy soup

3 מתכונים בדוקים למרקים בריאים לבוסט חיסוני

הצטננות בסתיו ובחורף עשויה להיראות כבלתי נמנעת, אבל זו לא סיבה להשלים עם כאב גרון או נזלת. בחירת המזון שלך יכולה לעזור לגוף שלך להילחם בחיידקים – ומה יכול להיות נעים יותר מאשר להתכרבל בערב עם קערת מרק חמימה?

לא רק שמתכונים אלה מלאים בוויטמינים שישמרו על מערכת החיסון שלך במצב טוב, הם גם טעימים. ודיי קלים להכנה. באופן כללי מרק זה דבר דיי קל להכנה לדעתינו ☺. והיתרונות הבריאותיים – מדהימים!

נצא לדרך:

מרק שעועית לבנה ועוף

זה לא מרק העוף הרגיל של סבתא שלך – התוספת של חלפיניו מקפיצה את הטעמים, והלימון מעדן אותו. בנוסף, הירוקים העלים הכהים יספקו לך שוט של אבץ – חיוני לשמירה על הגוף ממחלות.

קערה לבבית ומחממת של מרק העוף הלימוני המושלם הזה נמצאת במרחק של חמישה צעדים בלבד. הנה איך להכין את מרק העוף הקל שלנו:

מרכיבים למרק עוף שעועית לבנה

שמן זית, ציר עוף, עוף מגורר, גזר, בצל וסלרי, שמיר טרי ועלה דפנה

שום, מיץ לימון, חלפיניו (אם אוהבים), שעועית קנליני (או כל שעועית לבנה), מנגולד, מלח פלפל, פרמזן אם רוצים.

מטגנים! בצל, גזר, סלרי, חלפיניו, עלה דפנה, שום בשמן עד שהם רכים וריחניים.

מערבבים פנימה את ציר העוף, השעועית הלבנה, העוף המגורר והשמיר ומביאים את המרק לרתיחה מתגלגלת טובה.

מנמיכים מעט את האש ומבשלים עד שהטעמים מתמזגים – כ-20 דקות.

מוסיפים סחיטת מיץ לימון יחד עם המנגולד.

מקשטים בעוד שמיר, סחיטת מיץ לימון ומעט פרמזן, אם תרצו.

מרק גזר וארטישוק 

מה כבר לא נאמר על הגזר! ישראלים מכורים למיץ גזר בקיץ ,אבל מי אמר שאי אפשר להנות ממנו גם בשיא החורף? ונגלה לכם סוד- הגזר המבושל זמין יותר לגוף ובריא יותר מזה הטרי! הוא נותן לכל מרק ותבשיל מתיקות מדהימה אז למה לא להקדיש לו מאכל שלם?

מרכיבים למרק הגזר

ירקות – בצל, שאלוט, שום, גזר, ארטישוק ירושלמי, טימין טרי ומרווה טרייה. אל תדלגו על עשבי התיבול הטריים כי הם מוסיפים כל כך הרבה טעם למרק הזה.

שמן זית

קינואה לא מבושלת – אתם יכולים להחליף בדגן אחר אם אתה מעדיף.

משחת מיסו או רוטב סויה 

תבלינים ותבלינים – כמון, כורכום, פלפל קאיין, פלפל שחור ומלח ים. בצל ירוק.

מטגנים – מטגנים את הבצל, השאלוט והשום בסיר ציר גדול על אש בינונית. מבשלים עד שהבצל שקוף. מוסיפים לסיר עשבי תיבול ותבלינים ומערבבים.

מוסיפים ירקות – מערבבים לסיר את הגזר, הארטישוק, הקינואה ומרק הירקות או המים ומביאים את התערובת לרתיחה. מנמיכים לרתיחה ומבשלים 20-40 דקות עד שהירקות רכים.

מסירים את המרק מהאש ונותנים לו להתקרר מעט. השתמשו בבלנדר מוט כדי לערבב את תכולת הסיר עד שמגיעים למרקם חלק ואחיד. אם אין לך בלנדר מוט, אתה יכול לערבב את המרק בבלנדר במנות קטנות.

הוסף מיסו או רוטב סויה- אם אתה משתמש במיסו, ממיסים במים חמים ומערבבים אותו לתוך המרק. 

מקשטים בבצל ירוק ומגישים.

מרק שיבולת שועל איסלנדי

תגידו מה שאתם רוצים עליהם, אבל האיסלנדים יודעים להגן על גופן מפני רוח וקור. הם פשוט חייבים! זהו מרק כבד מעט המתאים כארוחה מלאה ולימי החורף הקרים ביותר. גם ילדים אוהבים אותו. זה יוצא וואו!

מרכיבים למרק שיבולת:

3 עד 4 כפות שמן זית כתית מעולה

1 בצל צהוב קטן קצוץ דק

1 כרישה בינונית קצוצה ופרוסה דק

3 עד 4 שיני שום טחונות

10 פטריות טריות פרוסות דק

3 עד 4 גזרים בינוניים חתוכים לפרוסות בגודל 1/4 אינץ’

6 עד 8 כוסות מים או מרק ירקות דל נתרן

2 קוביות קטנות של תפוח אדמה בינוניות

2 כוסות פרחי כרובית

1 עלה דפנה בינוני יבש

1/4 כוס שיבולת שועל שלמה (לא קוואקר)

1 כוס קייל קצוץ דק לא חובה

הוראות: מבשלים את הבצל והכרישה: מחממים את שמן הזית בסיר גדול עם תחתית כבדה על אש בינונית. לאחר החימום, מוסיפים את הבצל והכרישה; מבשלים 5 עד 6 דקות או עד שהבצל רך ושקוף. מוסיפים את השום והפטריות ואז מבשלים עוד 2 עד 3 דקות.

הוסף את הירקות הנותרים: הוסף את הגזר ולהקפיץ במשך 1 עד 2 דקות, רק עד להתפשטות ריח קל, ואז מכסים ב-6 כוסות מים. מוסיפים את תפוחי האדמה, הכרובית ועלה הדפנה ומביאים לרתיחה.

מבשלים את המרק: מנמיכים את האש לנמוכה, מכסים ומבשלים על רתיחה במשך למעלה מ-2 שעות. לאחר לפחות שעה אחת (או שעתיים אם מבשלים אותו כל כך הרבה זמן), מערבבים פנימה את שיבולת השועל והקייל וממשיכים לבשל במשך 10 עד 15 דקות.

מתבלים בכמה קורט מלח ים ומגישים עם פלפל שחור גרוס טרי.

** אפילו את החורף שלנו, שאומרים עליו שהוא מזוייף וקצרצר, זה אתגר לעבור בלי שום צינון. אבל אם כבר יש כזה, ואנחנו מעוכים על הספה רוב היום, מרק זה תמיד אופציה שבאה בחשבון. שימו סיר על הגז, אל תתעצלו, עוד שעה או אפילו פחות- אתם תודו לעצמכם!

אם יורשה לנו עוד המלצה קטנה- מעבר לירקות, הקטניות והמרכיבים המדהימים של כל מרק, שוט של צמחי מרפא עשוי לקצר את זמן המחלה, למנוע סיבוכים מיותרים, להפחית שימוש בתרופות, ולהעמיד אותנו על הרגליים! נשמח לייעץ ☺ 

חיפוש

מאמרים נוספים

מאמרים נוספים

חיפוש