טיפול טבעי ופשוט בנפיחות ובצקות

האם הרגליים והידיים שלך מרגישות נפוחות מהרגיל? העור שלך נראה ‘מבריק’ ומתוח והגוף שלך מרגיש כבד יותר? אם כן, ייתכן שפשוט יש לך אצירת מים (בצקת).

מהי אחזקת מים (בצקת)?

אצירת מים, או בצקת, מתייחסת לנפיחות המתרחשת כאשר עודף נוזל מצטבר ונלכד ברקמות הגוף שלך. בעוד שאגירת מים יכולה להתרחש בכל חלק של הגוף שלך, זה נפוץ יותר להבחין שזה קורה בגפיים שלך, הידיים והרגליים והקרסוליים.

נכתב בלשון זכר אך מיועד לכל המינים

כמה סימנים קלאסיים לאגירת מים הם:

  • הרקמה ישירות מתחת לעור שלך נעשית נפוחה או נפוחה, במיוחד ברגליים או בזרועותיך
  • עור מתוח או ‘מבריק’ למראה
  • עור ששומר על גומה (בורות), לאחר לחיצה של מספר שניות
  • בטן גדולה עוד יותר

במקום להיות מחלה בפני עצמה, בצקת היא בדרך כלל סימפטום של מצב רפואי בסיסי אחר.

מצבים רפואיים אלה כוללים לעתים קרובות:

  • אי ספיקת לב
  • מחלת כליות
  • שחמת כבד, או התקשות של הכבד
  • הריון
  • תרופות ותרופות מסוימות

אם אינך בטוח לגבי הגורם המדויק לאגירת המים שלך או מעוניין לברר זאת, עליך להתייעץ עם רופא.

 

אם בצקת אינה מטופלת, היא עלולה להוביל לסיבוכים לא נוחים כמו:

  • נפיחות כואבת
  • קושי בהליכה
  • נוּקְשׁוּת
  • עור מתוח מגרד ולא נוח
  • סיכון מוגבר לזיהום ברקמה נפוחה
  • צלקות בין שכבות רקמות
  • זרימת דם לקויה
  • גמישות מופחתת של עורקים, ורידים, מפרקים ושרירים
  • סיכון מוגבר לכיבים בעור

לפניכם מספר דרכים להפחתת נפיחות ובצקת  (כולל שינויים תזונתיים אך לא רק).

הנתרן במלח נקשר למים בגופך ומהווה מרכיב חשוב באופן שבו הגוף שלך מאזן את רמת הנוזלים בתוך ומחוץ לתאים שלך. צריכת יותר מדי מלח, כמו על ידי אכילת מזון מעובד עלולה להפר את מאזן הנוזלים בגופכם ולעודד אגירת מים. דרך קלה להתחיל להילחם באגירת מים היא פשוט להתחיל לצמצם את צריכת המלח שלך. בחר חלופות בריאות יותר למזון מעובד, ומתי אתה יכול להשתמש בתחליפי מלח לטעם בבישול שלך.

צריכת פחמימות מזוקקות כמו קמח לבן, לחם לבן, פסטה או מאפים גורמת לעלייה מהירה ברמות הסוכר והאינסולין בדם. רמות גבוהות של אינסולין יכולות לגרום לגוף שלך לשמור על יותר נתרן על ידי הנחיה לכליות שלך לספוג מחדש יותר נתרן. זה בתורו גורם לאגירת מים שכן יותר נוזלים נשמרים על ידי הנתרן. לכן, עליך לאכול פחמימות פשוטות במתינות ולהימנע מזלילה או אכילת יתר במהלך הארוחות. אכלו לאט יותר ושקלו לעבור לפחמימות מורכבות כמו אורז חום ושאר דגנים מלאים.

מגנזיום נמצא כמסייע בהפחתת החזקת מים בנשים עם תסמינים קדם וסתיים. לכן, זה עשוי להיות מועיל לשלב יותר מגנזיום בתזונה שלך כדי לעזור להילחם באגירת מים. מקורות נפוצים למגנזיום תזונתיים כוללים אגוזים, דגנים מלאים, שוקולד מריר וירקות ירוקים עלים. אם זה לא מספיק, אתה יכול גם לשקול לקחת תוספי מגנזיום כדי באמת להגביר את הדיאטה שלך נגד בצקת ונפיחות

כמו מגנזיום, נמצא כי ויטמין B6 גם סייע בהפחתת אצירת המים בנשים עם תסמינים קדם וסתיים. לכן עליך לשקול גם לשלב יותר ויטמין B6 בתזונה שלך כדי לסייע בהפחתת אגירת המים. למרבה המזל, ויטמין B6 נמצא במזונות זמינים שונים כגון דגים, אגוזים, עלים, תפוחי אדמה וירקות עמילניים. נסה להוסיף עוד כאלה לארוחה הבאה שלך ולהתחיל להילחם באגירת מים.

אשלגן הוא מינרל חשוב נוסף החיוני לתהליכים המטבוליים של הגוף שלך. הוא עוזר להפחית את אחזקת המים על ידי הורדת רמות הנתרן בגופך ומעודד ייצור שתן. מזונות עשירים באשלגן כוללים בננות, אבוקדו, בטטה, תרד ואבטיח. אל תהסס לחקור יותר מזונות עשירים באשלגן ולהוסיפם לתפריט באופן קבוע.

תרופות משתנות מסייעות בהקלה על החזקת מים על ידי עידוד להטיל שתן לעתים קרובות יותר, ומפחיתה את כמות הנוזלים הכוללת בגוף שלך. בעוד שרבים מהחומרים שאנו צורכים מדי יום, כמו קפה, עשויים כבר להיות משתנים, אתה יכול גם לשקול לקחת תרופות משתנות טבעיות כמו שן הארי, עוזרר ותה ירוק.

אתה יכול גם להפחית את הבצקתיות באמצעות שינויים אחרים באורח החיים שלך – תהיה אקטיבי!

אורח חיים בישיבה יכול לתרום לאגירת מים. אם אתה עומד או יושב במשך שעות ארוכות מדי יום, נוזל יכול להצטבר ברגליים שלך בגלל זרימת דם לקויה וכוח הכבידה. זו הסיבה שהרגליים והקרסוליים שלך יכולים לפעמים להתנפח לאחר עמידה או ישיבה כל היום. קח את הזמן כדי לקום ולהסתובב או לשלב צורה כלשהי של פעילות גופנית יומיומית כדי לשמור על מחזור הדם שלך כדי לשמור על אגירת מים.

אלה נועדו לעטוף בחוזקה סביב הרגליים. הם עוזרים לסחוט את הרקמות ולמנוע הצטברות נוזלים. אם אינך מסוגל להימנע מלהיות בישיבה עקב עבודתך, תחבושות לחץ הן השקעה מצוינת כדי לעזור לך להימנע או להפחית את הנפיחות.

מכיוון שלעתים קרובות אנו חווים אצירת מים כתוצאה מכוח כבידה הפועל על הגוף כאשר אנו בישיבה, דרך קלה נוספת להפחית את אצירת המים היא פשוט להרים את הרגליים. פעולה זו מעודדת נוזלים לזרום הרחק מהרגליים ולחזור לגופך, ומפחיתה את אצירת המים. נסה לעשות זאת מספר פעמים ביום או כאשר כפות הרגליים שלך מרגישות נפוחות.

למרות שזה אולי נשמע מנוגד לאינטואיציה, שתיית מים למעשה עוזרת להפחית את החזקת המים. כאשר הגוף שלך חווה התייבשות, הוא נוטה לשמור נוזלים ככל האפשר, מה שמוביל לאגירת מים ברקמות שלך, מה שגורם לנפיחות הקלאסית. שתיית כ-12 כוסות מים ליום ושמירה על לחות יכולה לעזור להפחית את החזקת המים.

השמנת יתר או עודף משקל עלולים להוביל לזרימת דם לקויה בגוף ולתרום לאגירת מים בגפיים התחתונות. הנפיחות עלולה להפעיל עומס נוסף על כפות הרגליים שלך, ולגרום לכאב בעת הליכה. זה יכול להוביל לאורח חיים יותר בישיבה שבתורו, מחמיר עוד יותר את הנפיחות. אם אתה מרגיש שהמשקל שלך תורם לבעיות החזקת המים שלך, עליך לשקול להתחיל בתוכנית לניהול משקל. התייעץ עם רופא כדי לגבש דרך בריאה לעשות זאת.

לפעמים כולנו צריכים להירגע. כמו שהם נהדרים לבריאות הנפשית שלך, עיסויים הם גם דרך נפלאה לעזור להקל על החזקת מים. עיסוי כפות הרגליים או האזורים הפגועים עם משיכות איתנות ולחץ לכיוון הלב, עוזר לדחוף את הנוזלים ולהפחית את הנפיחות. אז, אולי הגיע הזמן שתכנס לעיסוי מדי פעם, או תבקש ממישהו לעשות את זה בשבילך אם אתה יכול.

מחקר ראשוני אחד מצביע על כך שיוגה יכולה לעזור לנשים עם תסמונת קדם וסתית להפחית במהירות את החזקת המים. לא מזיק לנסות זאת. אתה יכול בסופו של דבר ליהנות מאוד להפוך את היוגה לחלק מחיי היומיום שלך, וזה יעזור לשמור אותך פעיל ולשפר את זרימת הדם שלך בכל מקרה.

יש כמה תרופות שגורמות לאגירת מים כתופעת לוואי. אלה יכולים לכלול תרופות ללחץ דם גבוה, משככי כאבים כמו איבופרופן, תרופות נוגדות דיכאון ותרופות כימותרפיות. אם החזקת מים גורמת להפרעות משמעותיות בחיי היומיום שלך, ייתכן שהגיע הזמן לדבר עם הרופא שלך לגבי התאמה מחדש של המינונים שלך או חלופות אפשריות.

שיטה נהדרת להפטר מנוזלים עודפים בגפיים היא שימוש במלח אנגלי. מים נוטים לעבור שלמקום שבו ריכוז המלחים גבוה. מלח אנגלי מכיל עושר רב של מינרלים, והשרייה של הרגליים באמבט עם מלח אנגלי עשויה מאוד לעזור לנוזלים לזלוג מהקרסוליים שלך אל מי האמבט.

עיסוי עם שמנים יעיל ביותר לנפיחויות ובצקתיות יתר בכל מקום בגוף. בסופו של דבר, מערכת הלימפה היא זו האחראית לניקוז נוזלים עודפים והחזרתם למערכת הדם. שמנים אתריים יודעים לעודד את בלוטות הלימפה ודרכי הלימפה לעשות זאת, בדרך טבעית ונטולת רעילות.

לסיכום, לא תמיד ניתן להעלים לחלוטין נפיחות כרונית, אך אפשר בהחלט לנהל אותה, ולחיות איתה בשלום.

חיפוש

מאמרים נוספים

מאמרים נוספים

חיפוש