בריאות שיניים וחניכיים בגישה טבעית

בריאות השיניים והחניכיים שלנו משקפת את בריאות הגוף כולו. שגרת היגיינת פה טובה ושימוש בחוט דנטלי יומיומי הם דרך מצוינת לשמור על בריאות השיניים, אולם זו רק ההתחלה. בריאות הפה האמיתית מתחילה בתזונה נכונה.
ריכזנו עבורכם 15 דרכים לחיזוק השיניים על מנת למנוע עששת עתידית. אם תשמרו על השיניים היום, תחסכו סבל רב (וכסף רב!) בהמשך החיים.
שיניים וחניכיים בריאות בגילאים מבוגרים הם מתנה שערכה לא יסולא בפז! בין אם השיניים שלכם במצב מצויין, ובין אם במצב גרוע – הטיפים הבאים יגרמו לכם לחייך (חיוך בריא)

  1. טכניקת משיכת שמן- Oil Pulling

משיכת שמן מגיעה מהמסורת ההודית, שם לא תמיד היה גישה לרופא שיניים והיו צריכים להתמודד עם כאב ועששת באופן טבעי.

משיכת שמן היא ערבול של כף שמן מאכל איכותי (למשל שמן קוקוס, או שומשום) בחלל הפה במשך 10-15 דקות. תהליך זה עוזר לשמור על ניקיון השיניים ולהסיר רובד מצטבר. משיכת שמן בנוסף מסירה חיידקים מהפה ועוצרת את הידבקותם בחזרה אל השיניים.

כאשר חיידקים נשארים על השיניים, החומצה שהם מייצרים מאכלת את האמייל של פני השטח, וחושפת את שכבת הדנטין הפגיעה שמתחתיה. שמרו על שיניים חזקות על ידי שמירה על שגרת משיכת שמן קבועה ועדיף בשעות הבוקר, שבו הרמה של החיידקים היא הגבוהה ביותר. לאחר ערבול השמן יש לירוק אותו לפח (לא לכיור). ניתן להוסיף טיפה של שמן אתרי לבריאות הפה כמו מנטה, ציפורן או לימון כדי להעצים את התהליך.

  1. אל תנשנשו

חטיף פחמימות תמים במהלך היום מספק לחיידקים בפינו אספקה עקבית של מזון. חיידקים המוזנים היטב ייצרו יותר חומצה אשר בתורה מחלישה את אמייל השן. כמו כן, טוב לתת למערכת העיכול שלנו זמן להתחדש. אם אתם חייבים לנשנש בין הארוחות, ודאו שהחטיף נטול פחמימות או שטפו את הפה במים לאחר האכילה. זה אמור לעזור לדלל את הסוכר ולעזור לרוק להתמודד עם החומצות.

  1. אכלו מזונות עשירים במינרלים

השיניים הן נקבוביות בטבען והן יכולות לצבור או לאבד מינרלים מועילים. המפתח הוא להבטיח שהם מקבלים יותר מינרלים ממה שהם מאבדים. תהליך זה נקרא מינרליזציה.

צחצוח שיניים וחוט דנטלי עוזר להסיר רובד; עם זאת, הם לא תורמים למינרליזציה. על מנת לשמור על שיניים חזקות, תצטרכו לאכול תזונה עשירה במינרלים.

מזון עשיר במינרלים:

מרק עצמות אורגני (עדיף תוצרת בית).

ביצים

בשרים ועופות המוזנים בעשב

עלים ירוקים כהים – ברוקולי, קייל, תרד

פטריות

מלח הימלאיה

  1. הסירו סוכר מעובד מהתזונה שלכם

סוכר הוא מקור המזון העיקרי לחיידקים המייצרים חומצה מזיקה על השיניים שלנו. כמו כן, זה ללא ספק גורם תורם לבעיות בריאות רבות כולל סוכרת, מחלות לב וסרטן.

הפחתת סוכר מזוקק מהתזונה שלך יעזור לצמצם באופן דרסטי את אספקת המזון לחיידקים. בתורו, זה יגן על השיניים שלך מפני חיידקי החומצה המזיקים לייצר.

  1. הפחיתו דגנים מהתזונה שלך

בקיצור, דגנים, אגוזים וזרעים מכילים חומר הנקרא חומצה פיטית הפוגעת בספיגת המינרלים המועילים אבץ, ברזל וסידן. כדי לצרוך דגנים באופן נכון- השרה אותם טרם הבישול כדי להפחית את החומצה הפיטית.

  1. נקו את הלשון

שמירה על ניקיון הלשון שלך על ידי צחצוח שלה היטב במהלך שגרת היגיינת הפה שלך היא דרך מצוינת להפחית חיידקים. בנוסף, ייתכן שתבחין בנשימה רעננה יותר ובתחושה כללית נקייה יותר.

  1. אכלו מזונות עשירים בוויטמינים מסיסים בשומן

מזונות עשירים בוויטמינים A, D, E ו-K2 ידועים כמשפרים את בריאות השיניים. ויטמין D מסייע בספיגת סידן וזרחן. בעוד K2 מבטיח שהסידן עובר לשיניים ולעצמות שלנו.

היזהר מנטילת תוספי מזון עם מינונים גדולים של ויטמינים מסיסים בשומן מכיוון שהדבר עלול לגרום לרעילות. אנא עיינו בהנחיות המינונים המומלצים.

  1. שפרו את העיכול לספיגה

אם בריאות המעיים שלך ככה-ככה, זה יכול להפריע לספיגה של מינרלים וחומרים מזינים. ייתכן שאתה אוכל את המזונות הנכונים, אך אם הם אינם נספגים כראוי, לא יכולה להתרחש מינרליזציה של השיניים.

מתח, תרופות מסוימות, סתימות אמלגם, אלכוהול, טפילים ומזונות מעובדים יכולים להשפיע לרעה על הספיגה.

נסו לאכול שומנים בריאים בכל ארוחה כדי להגביר את הספיגה של ויטמינים A, D, E ו-K. כמו כן, קחו תוסף פרוביוטי או אכלו מזונות עשירים בפרוביוטיקה כגון כרוב כבוש, קימצ’י, יוגורט, חמוצים או קומבוצ’ה.

  1. אל תתייבשו

שתיית מים עוזרת לשטוף שאריות מזון וחיידקים מהשיניים והחניכיים. כמו כן, זה עוזר לדלל חומצה מזיקה הנגרמת על ידי חיידקים בפה.

יובש בפה גם עלול לתרום לסיכוי לפתח לעששת. שתיית מים עוזרת לקדם את ייצור הרוק ששומר על שיניים חזקות על ידי שטיפתן במינרלים מועילים.

  1. השתמשו במשחת שיניים ללא פלואוריד

פלואוריד הוא כימיקל מזיק שיכול לגרום לפלואורוזיס וכן למספר תופעות לוואי שליליות.

כמו כן, הימנעו ממשחת שיניים עם חומרי הלבנה מכיוון שהם עלולים לשחוק את השיניים. אם אתם מחפשים חיוך לבן יותר, יש דרכים יותר טבעיות לעשות זאת.

  1. ללעוס מסטיק ללא סוכר

מסטיק ללא סוכר מקדם את ייצור הרוק המלא במינרלים מחזקים שיניים. אם אתם סובלים מיובש בפה, מסטיק היא דרך מצוינת להגביר את הרוק ולקדם שיניים בריאות.

יתרה מכך, לאחר ארוחות או חטיפים כאשר צחצוח שיניים אינו אופציה זמינה, מסטיק מהווה תחליף מצוין. הסיבה לכך היא שלעיסת מסטיק תגביר את זרימת הרוק אשר ידלל את החומצות ותסייע בסילוק שאריות מזון וחיידקים מהשיניים והחניכיים.

  1. לטפל בבעיות קיבה

צרבת חמורה וריפלוקס עלולים להביא חומצה לפה שלך ולפגוע באמייל השן. חומצות מהקיבה לא אמורות לגעת בשכבה החיצונית של השיניים.

  1. טפלו בחריקת שיניים או הידוק שיניים

חריקת שיניים מתרחשת בדרך כלל ברמה תת-מודעת שבה השיניים נעשות מהודקות או נשחקות זו לזו. תהליך זה יכול להתרחש במהלך שינה או בזמן ערות והוא שוחק ואפילו שובר את האמייל של השן.

אם אתה מבחין שיש לך כאב בלסת עקבי, כאבי פנים או שיניים שחוקות, התייעץ עם רופא שיניים.

  1. טכניקת צחצוח נכונה

צחצוח פעמיים ביום למשך 2 דקות ושימוש בחוט דנטלי פעם ביום יכולים לחזק את השיניים. כאשר אתם מצחצחים באופן קבוע זה עוזר להסיר רובד מצטבר וחיידקים מהשיניים.

  1. פנו לרופא השיניים באופן קבוע

פנייה לרופא השיניים כל 6 חודשים עוזרת לשמור על שיניים וחניכיים חזקות. רופא\ת השיניים שלך יכול\ה לזהות אזורים שעשויים להזדקק לשיפור וכן לזהות מחלות חניכיים בשלבים מוקדמים.

יתרה מכך, רופא השיניים יכול להסיר חומרים כמו אבנית מהשיניים שצחצוח לבדו לא יכול להסיר.

חיפוש

מאמרים נוספים

מאמרים נוספים

חיפוש