חומץ תפוחים או שיקוי פלא

תה תפוחים עם מעט חומץ תפוחים

חומץ לבן נותן לאוכל הסיני שלנו טאץ’ חריף, אבל בן דודו, חומץ התפוחים, יכול לעשות הרבה יותר מאשר להוסיף טעם. הוא יכול לחדש את הגוף, עם קו מותניים דק יותר, עור זוהר וחיים נקיים כמעט מכל מחלה. היתרונות של חומץ תפוחים מגיעים רחוק. מאמר זה מדבר על היתרונות הרבים של חומץ תפוחים ושילובם בתזונה שלך.

חומץ תפוחים הוכרז כ”שיקוי פלא” בימים אלה. למרות שסטטוס הסלבריטאי הוא עדכני, הנוזל בצבע הענבר עובד עבור בני אדם כבר הרבה זמן. אבי הרפואה המודרנית, היפוקרטס, השתמש בו כדי לטפל בחולים שלו, והתנ”ך דן בפוטנציאל הטמון בו.

מהו חומץ תפוחים?
חומץ תפוחים הוא מיץ מותסס העשוי מתפוחים מרוסקים. הוא מכיל חומצה אצטית וחומרי הזנה כגון ויטמינים שהמוכרים ביניהם הם C ו-B.

השימוש הפופולרי ביותר בחומץ תפוחים הוא כרוטב על סלטים ובישול. עם זאת, אנשים במקומות שונים בעולם משתמשים בו כתרופה. לדוגמה, החומץ עשוי לסייע בהורדת רמות הסוכר בדם על ידי שינוי האופן שבו הגוף שלנו סופג מזון מהמעי. בנוסף, החומץ עשוי גם לעכב פירוק של מזונות עתירי שומן, וכך השומן נספג פחות לדם.
תחומי השימוש האחרים הם טיפול בהשמנת יתר, סוכרת, שיפור ביצועים ספורטיביים, אבנים בכליות ועוד מטרות רבות אחרות.

תכונות תזונתיות של חומץ תפוחים- כף אחת (15 מ”ל) של חומץ תפוחים מכילה:

קלוריות: 0
שומנים: 0 גרם
נתרן: 0 גרם
פחמימות: 0 גרם
סוכרים: 0.4 גרם
סיבים: 0 גרם
חלבון: 0 גרם
הוא מכיל כמות קטנה של אשלגן (11 גרם לכף או בסביבות 73 מ”ג ל-100 מ”ל). באשלגן בכמות הנכונה מווסת את פעימות הלב ואת תפקוד העצבים ואת תפקוד השרירים.
הוא מכיל גם נוגדי חמצון המועילים מאוד לגוף.

היתרונות של חומץ תפוחים
יש רשימה ארוכה של טענות לגבי היתרונות של חומץ תפוחים. עם זאת, רוב הטענות הללו חסרות גיבוי מדעי מוצק. יש אנשים שחווים השפעות חיוביות, אך רבים מההשפעות הללו עדיין לא הוכחו. עם זאת, חומץ תפוחים מכיל חיידקים טבעיים, שעשויים להשפיע לטובה על חיידקי המעיים שלנו.

הנה כמה סיבות להחזיק בבית בקבוק של חומץ הפלא הזה:

החומץ יכול לעזור לך להוריד במשקל
היתרון המשמעותי ביותר של חומץ תפוחים הוא יכולתו לשכך את התיאבון. כמה מחקרים מגלים שצריכת חומץ תפוחים לפני האכילה יכולה לרסן את התיאבון. בנוסף, אם אתה לוגם את זה עם ארוחות עתירות פחמימות, זה יכול לגרום לך להרגיש שובע. עם זאת, אין הוכחות מדעיות לתמיכה בטענה.

מחקר משנת 2009 מגלה שאנשים שמנים שצרכו חומצה אצטית (המרכיב העיקרי בחומץ תפוחים) במשך 12 שבועות חוו ירידה ניכרת במשקל, בשומן הבטן ובהיקף המותניים.

שליטה באינסולין וסוכרת
שימוש מוצלח נוסף בחומץ תפוחים הוא יכולתו להוריד את רמות הגלוקוז בדם. הסיבה לכך היא שהמרכיב הרב-תכליתי משפר את הרגישות לאינסולין ואת תגובת הסוכר של הגוף לאחר הארוחות. מחקר משנת 2007 מגלה ששתי כפות חומץ לפני השינה עשויות להוריד את רמת הגלוקוז בצום ב-4% עד 6%.

שיפור בריאות הלב
תזונאים וחוקרים רבים מאמינים שחומץ תפוחים יכול להוריד את רמות הכולסטרול והטריגליצרידים. כתוצאה מכך, זה עשוי לעזור לך להישאר עם לב בריא. הסיבה העיקרית לכך היא התכונות העשירות בנוגדי חמצון. חומץ תפוחים מכיל את החומצה הכלורוגנית נוגדת החמצון המונעת מחלקיקי כולסטרול LDL (רע) להתחמצן. זהו שלב מכריע בהתפתחות מחלות לב.

החומץ, בצריכה קבועה, עוזר להפחית את לחץ הדם, גורם סיכון נוסף לבעיות לב. עם זאת, רוב המחקרים הללו נעשו על חולדות. העדות האנושית היחידה היא מחקר תצפיתי בקנה מידה קטן של הרווארד, המצביע על כך שנשים שאכלו סלטים עם חומץ היו בסיכון מופחת למחלות לב.

זה יכול להקל על בעיות בטן
נניח שאתם מתכננים להתפנק בארוחת שחיתות שעלולה להטריד את הבטן. לגמו כוס מים חמימים עם כפית חומץ תפוחים חצי שעה לפני האוכל על מנת להקל על מערכת העיכול. החומץ מונע ריפלוקס חומצי ובעל תכונות אנטיביוטיות שיכולות להילחם בזיהום חיידקי. הוא מכיל גם פקטין, אשר מרגיע עוויתות מעיים.

זה יכול להרגיע כאב גרון
זה אולי לא זוכה לשבחים כמו ג’ינג’ר או דבש, אבל התומכים נשבעים בחומץ תפוחים להסרת חומרים מגרים בגרון. מערבבים רבע כוס עם כמות שווה של מים חמימים וגרגרו מספר פעמים ביום או ללגום כוס מים חמים עם קורטוב של חומץ תפוחים ודבש. התכונות של חומץ תפוחים עוזרות להקל על הגרון ועשויות להרגיע כאב גרון.

זה יכול לעזור לך להשיג זוהר
הנה יתרון נוסף של חומץ תפוחים במטבח שלך – זה יכול לשמש כקרם עור. פשוט טפח את זה על הפנים שלך עם צמר גפן לזוהר בריא. החומצות האלפא הידרוקסיות הטבעיות והחומצה אצטית ממריצות את זרימת הדם, סוגרות נקבוביות ומונעות אקנה. בנוסף, המרכיבים הייחודים בחומץ התפוחים ממזערים את השפעת הכתמים, עור יבש, פסוריאזיס ואקזמה.

זה יכול לסייע למראה השיער
הוסף חומץ תפוחים לשטיפה האחרונה שלך במקלחת. התכונות החומציות של החומץ עוזרות לשמור על איזון ה- PH של השיער שלך מבלי למנוע ממנו שמנים טבעיים. כתוצאה מכך, הוא הופך את השיער לרך, חלק ומבריק. המרכיבים האנטי-בקטריאליים והאנטי-פטרייתיים שלו עוזרים לטפל גם בגירוד בקרקפת, ביובש ובקשקשים.

כיצד לצרוך חומץ תפוחים

להלן הנחיות כלליות עבורך להוסיף חומץ תפוחים לתזונה שלך, בצורה בטוחה והגיונית:

התחל עם צריכה מוגבלת: כאשר צורכים חומץ תפוחים, התחל עם 1 או 2 כפיות בתוך מים. בהדרגה ניתן להוסיף עד 2 כפות (מקסימום) לצריכה קבועה, לאחר דילול במים.
שמור על השיניים שלך: לחומצה אצטית יש תופעת לוואי של שחיקת אמייל השן. אז עדיף לדלל אותו במים ולשתות אותו. כמו כן, נסה ללגום אותו דרך קשית כדי להימנע ממגע עם השיניים.
היזהר מאלרגיות: אם יש לך סוג של תגובה אלרגית לאחר צריכת חומץ תפוחים, כנראה שאתה אלרגי לחומץ תפוחים. פנה מיד לרופא.
היזהר אם יש לך בעיות עיכול: אנשים הנוטים לכיב קיבה צריכים לצרוך חומץ תפוחים לאחר התייעצות עם נטורופת.
הזמן הטוב ביותר לשתות חומץ תפוחים הוא לפני הארוחות. לאחר מכן ניתן לדלל אותו במים ולצרוך אותו כמשקה.
אפשר להשתמש בו גם כרוטב לסלט או לשלב במיונז או מטבלים תוצרת בית, בתור התחלה.
תופעות לוואי אפשריות ואמצעי זהירות של חומץ תפוחים

מרבית תופעות הלוואי מופיעות כאשר צורכים חומץ תפוחים לא מדולל.
כויות בעור או בוושט.
בצריכה גבוהה במיוחד (מעל 200 מ”ל ליום), נצפו תופעות נוספות שקורות לדילול עצם. אין שום סיבה להגיע לצריכה של כאלה כמויות. בכל מה שקשור לחומץ תפוחים, פחות זה יותר.

סיכום
לחומץ תפוחים יש את היתרונות שלו כשהוא נלקח בכמויות מתאימות בזהירות. עליך להכיר היטב את מצבך הרפואי כדי למנוע אינטראקציה תזונתית-תרופתית בין תרופות וחומץ תפוחים. כשהוא נלקח במינון הולם ובזמן הנכון, חומץ קסם זה עשוי לספק את היתרונות שלו.

שאלות נפוצות על חומץ תפוחים

כן, אתה יכול. לאחר דילולו במים, התחל עם כמויות קטנות.

ירידה במשקל, הגנה על בריאות הלב, עור ושיער טובים הם חלק מהיתרונות הנטענים של חומץ תפוחים.

יש לדלל כף אחת חומץ תפוחים ב-2 כפות מים ולשתות 15-20 דקות לפני הארוחות לירידה במשקל. אתה יכול אפילו להוסיף אותו לרוטב הסלט שלך.

אנשים המטופלים באינסולין ומשתנים לא צריכים לקחת חומץ תפוחים.

חולי סוכרת צריכים ליטול בלילה. אנשים שאינם סוכרתיים צריכים ליטול לפני הארוחות. בשני המקרים, עליך לדלל אותו במים.

זה עשוי לעזור לך בירידה במשקל, בריאות הלב, השיער והעור.

מקסימום 2 כפות מדוללות במינימום 4 כפות מים.

מים צריכים להיות כפולים מכמות החומץ. הכמות המקסימלית של חומץ ביום היא שתי כפות.

זה עוזר בהפחתת היקף המותניים, ומכאן הפחתת שומן הבטן.

יכולות להיות מספר סיבות. עם זאת, הסיבה השכיחה ביותר היא יחס דילול לא תקין.

אין הוכחות מדעיות לטעון כך או כך. אבל, לפי מחקרים מסוימים, זה עוזר בסילוק רעלים מזיקים. לכן זה לא רע לכבד שלך.

חומץ תפוחים אורגני “עם האם” (with the mother). המשמעות היא שהבסיס שלו הם תפוחים אורגניים, ושהוא איננו מפוסטר (אנחנו רוצים את החיידקים הטובים הנוצרים במהלך התסיסה).

Search

מאמרים נוספים

מאמרים נוספים

Search