חיזוק מערכת החיסון עם צמחי מרפא

הגנה על מערכת החיסון

תשמרו על מערכת החיסון שלכם חזקה והיא תשמור עליכם חזקים 🙂

מערכת החיסון היא בעצם צבא הגנה של הגוף שכל מטרתה היא לשמור ולהגן על הגוף מפני כל גורם ‘עוין’ כמו וירוסים, חיידקים, רעלנים אלרגנים שונים וכו’.
מערכת החיסון הינה מערכת רגישה ותגובתית מאד המושפעת מגורמים שונים כמו אורגניזמים לא רצויים, שימוש ממושך בתרופות, תזונה לקויה, רמות סטרס גבוהות, לחץ וחוסר שמחה (כן כן, גוף ונפש אחד הם), חוסר שינה כרוני או שינה לא איכותית, חוסר פעילות גופנית וגורמים נוספים.
מצבים אלה גורמים לירידה בחוסנה של המערכת ולהתפתחות זיהומים שונים דלקות ומחלות.
במצבים של רגישות יתר במערכת החיסון נראה תגובות אלרגיות.

אז מה תפקידה של מערכת החיסון ומדוע כל כך חשוב לשמור עליה חזקה?

כאמור, תפקידה העיקרי של המערכת החיסונית הוא להגן על הגוף מזיהומים חיצוניים, אך גם מפני איומים פנימיים, כמו תאים סרטניים או מעוררי אלרגיה.

המערכת החיסונית אינה דומה למערכות הגוף האחרות  כיוון שהיא סמויה מן העין. כאשר הגוף מזהה בתוכו את קיומו של חומר שאינו שייך לגוף, הוא פועל כדי להשמידו. המערכת החיסונית פועלת כמעט באופן צבאי: מזהים את גורם המאיים, מגייסים את הכוחות ומתקיפים במטרה לחסל. כחלק מה’מלחמה’ עלולים להופיע תסמינים שונים שאנו מזהים כמחלה – חום, הפרשות שונות, שיעול ועוד (ולמעשה חיוניים על מנת לקדם ריפוי וסילוק הגורמים העויינים).

סיבות שעלולות להחליש את מערכת החיסון יכולות להיות גם חיצוניות (מזג אויר, עונת החורף, ריבוי וירוסים וחיידקים באויר בחללים סגורים) וגם פנימיות (כפי שהזכרנו מעלה)

אך פעמים רבות אנחנו שוכחים לחזק את הגוף ומתרכזים בטיפול בוירוסים שכבר חדרו – וכך למעשה אנו מטפלים בסימפטומים ולא בבעיה האמיתית, שהיא חולשה של מערכת החיסון. הנטורופתיה והרפואה המשלימה מאמינות בחיזוק מערכת החיסון ובמניעה.

שימוש בתוספי מזון וצמחי מרפא מסייעת מאד לחיזוק מערכת החיסון ולפניכם כמה המלצות שלנו

 

ויטמין C: אחד הויטמינים הפופולריים ביותר לחיזוק מערכת החיסון. הויטמין נמצא בצורתו הטבעית בפירות הדר וירקות ירוקים. מלבד חיזוק ההגנה החיסונית לחורף, ויטמין C נמצא מעורב בתהליכי שיקום רקמות בגוף. הוא נוגד חמצון ואף מסייע בתהליכי אנרגיה המתרחשים בגוף. ארגון ה- RDA העולמי ממליץ על צריכת 60 מ”ג ויטמין C ביום.

סמבוק שחור: היה מאז ומתמיד מוכר כמסייע במחלות חורף. הסמבוק השחור עשיר בנוגדי חמצון, והוא בעל יכולות אנטיבקטריאליות ואנטי ויראליות והוא מסייע בקיצור משך הצינון ומגביר את התנגדות הגוף למחלות חורף.

פרופוליס: בעל יכולות אנטיויראליות ואנטי בקטריאליות ומומלץ לטיפול בכאבי גרון, שפעת וצינון.

אבץ: זהו יסוד המשמש לקיום והתפתחות תקינים של מגוון מערכות בגוף. כמו כן הוא דרוש לפעילות תקינה של מערכת החיסון ותאי הדם הלבנים. האבץ חיוני לחיזוק מערכת החיסון במהלך מחלות חורף ומחלות בדרכי נשימה והוא משמש גם לבניית השיער והציפורניים. המינון היומי המומלץ הוא כ- 25 מ”ג.

אכינצאה: מבין הצמחים הותיקים שהשתמשו בהם לחיזוק המערכת החיסונית.

מחקרים רבים מראים תועלת בחיזוק והגברת פעילות מערכת החיסון על ידי צמח האכינצאה, ואיתה גם הגברת ספירת תאי הדם הלבנים. חלק מהמחקרים מראים קיצור משמעותי של תקופת מחלות החורף השונות ומחלות בדרכי הנשימה העליונות, הודות לשימוש באכינצאה.

אסטרגלוס: ה-צמח מרפא בכל הקשור לחיזוק מערכת החיסון כבר אלפי שנים ברפואה הסינית.
האסטרגלוס נמצא כמסייע להתנגדות הגוף למחלות החורף והוא תורם רבות לאיזון המערכת החיסונית.

תמצית פטריות יפניות:
שיטאקי, מאיטקי וראישי – פטריות הידועות כתומכות במערכת החיסון ובעלות סגולות נפלאות לדחיית זיהומים ויראליים ובקטריאליים וכן דלקות.

 

ולסיום,

מתכון טעים ופשוט לבוסט של חיזוק!

מרכיבים:

שורש ג’ינג’ר טרי

2 יחידות קטנות שורש כורכום טרי

20 מ”ל מיץ לימון סחוט טרי

קורט פלפל שחור (הפיפרין מסייע לספיגת הרכיב הפעיל בכורכום )

אופציה: להוסיף 2 כמוסות ויטמין C איכותי

ההכנה:

טוחנים את השורשים (הג’ינג’ר והכורכום), עדיף במסחטה חזקה כמו מסחטת ירקות קשים, מוסיפים את יתר המרכיבים, מערבבים ומוזגים לכוס קטנה. לבריאות!

הגנה על מערכת החיסון
חיפוש

מאמרים נוספים

מאמרים נוספים

חיפוש