השמן שיתן לכם קיק

שמן קיק

חיזוק השיער, מניעה וטיפול בנשירה? יש דבר כזה! סגולות שמן הקיק


נשירת שיער יכולה להיגרם ממגוון סיבות: החל מחסרים תזונתיים (ברזל, ויטמין B12 , ויטמיני B, צריכה לא מספקת של חלבון איכותי ועוד מגוון חומרי תזונה), סטרס ומתחים רגשיים, מחלות עור וקרקפת שונות ועוד סיבות רבות.

אז נכון שכדאי למצוא את סיבת המקור ולטפל בה אך יש שמן אחד, יחיד ומיוחד, שתשמחו להוסיף בהקדם לשגרת הטיפול והטיפוח היומית שלכם!

שמן קיק (castor oil) משמש כבר דורי דורות כתרופה עממית לריפוי טבעי של מגוון בעיות בריאותיות.

בשל תכונותיו האנטי דלקתיות העוצמתיות הוא מסייע רבות בריפוי מחלות דלקתיות נפוצות ובשלל מחלות עור. נוסף על כך, שמן קיק נמצא כיעיל במיוחד בכל מה שקשור בנשירת שיער, חיזוק שורשי השיער והמרצת דם וחמצן לקרקפת.

אז מה בעצם יש בו?

שמן קיק עשיר מאוד בחומצה ריצינולאית, אשר ידועה כחומר אנטי דלקתי ופעיל במיוחד.

כחלק ממגמה הולכת וגוברת לשימוש בשמנים טבעיים, מחקרים רבים בשנים האחרונות מצאו כי הוא טוב לשיער, וביכולתו אף לקדם צמיחת שיער.

חומרים מזינים הקיימים בשמן בשילוב עם החומצה הריצינולאית (חומצת שומן מסוג אומגה 9 הנמצאת גם בשמן זית, בכמות נמוכה יותר) מזרימים דם וחמצן לקרקפת, מחזקים את זקיקי השיער ומאפשרים לשיער חדש ובריא לצמוח בקצב מהיר יותר.

לאחר שתגלו את השפעתו המיטיבה של השמן אתם תרצו לשמור אותו קרוב ללב (וקרוב לשיער הראש...)

סגולותיו של שמן הקיק

*מסייע בצמיחת שיער: מחקרים רבים אשר בדקו את רכיבי השמן והאם שמן קיק עוזר לצמיחת שיער, ומצאו כי הוא אכן מסייע בכך.

הטיפול הטבעי של שמן קיק להצמחת שיער יכול לסייע גם לתופעת התקרחות אצל גברים, כמו גם לגידול זקן! (הסבר מדעי קצרצר: החומצה הריצינולאית נמצאה כעשויה לעכב יצירת פרוסטגלנדין D2, תרכובת שנמצאה קיימת בשפע רב על עור הקרקפת של גברים עם אלופציה אנדרוגנית, הידועה גם כהתקרחות תורשתית).

*מונע נשירת שיער: נוסף לסגולותיו בצמיחת השיער של שמן קיק, נשירת שיער היא תופעה נוספת שבה הוא מטפל. שמן קיק ידוע ביכולותיו לשקם את זקיקי השיער, ועל כן מטפל בבעיית שיער דליל מהשורש. מריחת שמן קיק לנשירת שיער תשפר את בריאות זקיקי השיער ותחזק אותם.

*מטפל בבעיות עור הקרקפת :בשל תכונותיו האנטי דלקתיות, מדובר בחומר טבעי ומומלץ לטיפול בקשקשים, בפטריות ובמחלות עור לא נעימות על הקרקפת, כגון פזוריאזיס, סבוריאה, דלקת עור אטופית ואפילו גזזת.

שמן קיק ידוע ביכולותיו הייחודיות לחדור את שכבת העור החיצונית של העור, ובכך הוא מרפא את הבעיה באופן טבעי ועמוק.

*מסיכת הזנה טבעית – שמן קיק משמש כתכשיר טבעי עוצמתי במיוחד להגנה והזנת השיער, משפר פלאים את מרקם השיער, ותורם משמעותית להגברת הברק הטבעי שלו.
השימוש בו אינו מתייחס רק לצמיחת השיער, אלא גם משפיע על איכות מראה השיער ובריאותו.

השמן מונע קצוות מפוצלים, שבירת שיער ויובש כתוצאה מגורמים שונים, וכן פותר בעיות קרקפת כקשקשים וזיהומי עור, כתוצאה מחיידקים ופטריות, בשעה שהוא משמש כחומר אנטי בקטריאלי במקרים אלו.

*ריסים גבות ומה שביניהם: שיער יש לנו לא רק על הקרקפת.

כמו שלא מעטים מאיתנו יודעים ריסים וגבות נוטים להתחדש ולצמוח באופן איטי מאוד, מה שיכול להפוך לבעיה עבור רובנו. שמן קיק במקרה זה יכול להאיץ את צמיחתם ולעבות אותם.

ואם כל הרשימה המכובדת מעלה לא מספיקה דעו שתוכלו לשלב את השמן גם בשגרת טיפוח הפנים!

אז נכון, שמן קיק טוב במיוחד לשיער אבל הוא גם מועיל בכל הקשור להבהרתם של כתמי פיגמנטציה ונמשים. בנוסף, הוא יכול גם להקל על כוויות שמש.

העובדה שהוא ממריץ את ייצורם של הקולוגן והאלסטין הופכת אותו לאמצעי מצוין לטשטוש צלקות, קמטים וקימטוטים, תוך האטת סימני ההזדקנות. כל אלו הופכים אותו לשמן רב שימושי ויעיל בשגרת הטיפוח שלכם.

 אופן השימוש וכמות מומלצת

מומלץ למרוח את השמן לכל אורכו של השיער, ולעשות זאת למשך מספר דקות או שעות בכל יום, בהתאם לצורך בין פעמיים לשלוש פעמים בשבוע.

ובכל פעם להשתמש בכמות קטנה של שמן, ולאחר מכן לחפוף כרגיל.

כדי להתמודד עם קשקשים וזיהומי עור, לעומת זאת, יש לבצע עיסוי יסודי של הקרקפת בשמן.

להשאיר את השמן למשך כעשרים דקות, ולאחר מכן,  לשטוף אותו במים פושרים-חמים, מאחר ופעולה זו מאפשרת לחומרים האנטי בקטריאליים המצויים בו לפעול.

חסרונות

שמן הקיק כבד ובעל ריח דומיננטי. לכן עדיף לשלבו עם שמנים קלילים יותר, נעימים יותר במרקם ובניחוח ואפילו יעצימו את פעילותו. שמן קיק ועוד שמנים נוספים נמצאים בסרום שלנו לחיזוק וטיפול בשיער.

 

מוצרים קשורים

חיפוש

מאמרים נוספים

מאמרים נוספים

חיפוש