לא מצליחים לרדת במשקל?

הליקובקטר

לא מצליחים לרדת במשקל? אולי מערכת העיכול אשמה!

עיכול גרוע, כזה שרבים סובלים ממנו בעולם המערבי, יכול להוביל לעלייה במשקל. חוסר היכולת לספוג ולהטמיע רכיבי מזון, וכן חוסר היכולת להפריש את הפסולת בצורה תקינה ויעילה, עלול להביא לעלייה לא פרופורציונאלית במשקל הגוף.

האם תהיתם כיצד ייתכן שאתם מקפידים על תזונה מצויינת ושגרה בריאה, ואתם בקושי יורדים במשקל? כנראה שישנם גורמים נוספים המשפיעים על היקף המותניים שלנו. לדוגמא, עלייה בהורמון סטרס בשם קורטיזול, ידוע שמביא לעלייה במשקל, ורמות גבוהות שלו בדם, יקשו על ירידה קבועה ויציבה בהיקפים. חוסר שינה גם הוא יכול לגרום להפרשת יתר של הורמון רעב בשם “גרלין” ולהביא להשמנת יתר. באותו אופן, עיכול חלש הוא גורם מפריע משמעותי בתהליך הרזייה, בדרך למשקל המטרה שבשבילו אתם עובדים קשה. אם ננסח זאת אחרת; מערכת עיכול תקינה ובריאה תסייע לכם לרדת במשקל בצורה רציפה ואפקטיבית.

תנו משקל לעיכול

יכול להיות שאתם מכירים את ההשלכות הנפוצות שיש למערכת עיכול לא מאוזנת: נפיחות ומלאות, צרבות, עצירות, שלשול, הצטברות גזים וכאב. כשחווים את התסמינים הללו או חלקם, המשמעות היא שמשהו בצינור העיכול לא עובד מספיק טוב, והגוף מתקשה לפרק ולהטמיע את המזון שאתם אוכלים. עיכול לא שלם, יעייף את המערכת כולה ויביא לקצב חילוף חומרים (מטאבוליזם) נמוך. אם אתם רוצים לרדת במשקל בקלות יחסית, כדאי מאוד שתשמרו על קצב המטאבוליזם שלכם בינוני-גבוה, היות וזהו המדד החשוב ביותר הקובע את קצב שריפת הקלוריות במהלך היממה, והוא עובד אפילו כשאנחנו ישנים (!) או במנוחה. אין צורך לעשות פעילות גופנית מאומצת או להרעיב את עצמכם, הגוף שורף קלוריות לצורכי האנרגיה הבסיסיים ביותר שלו, כל הזמן. הסוד בתהליך של כל דיאטה בריאה הוא, לגרום לו לצרוך יותר אנרגיה.

סיבים תזנותיים

עיכול תקין משמעותו פירוק וספיגה אופטימלית של המזון. כאשר צינור העיכול מצליח לעבוד באפקטיביות ולמצות את המקסימום מהמזון שאתם אוכלים, הגוף מקבל את מירב הנוטריינטים (אבות המזון והויטמינים) שהוא זקוק להם, דבר התורם לתחושת שובע ונינוחות. תפריט דיאטה מאוזן אם כך, תורם לעיכול תקין המביא את האתגר בשמירה על משקל קבוע, לחסר מאמץ.

עלייה במשקל קשורה באופן הדוק להצטברות רעלים במערכת העיכול. שומן טראנס למשל, המצוי במאפים רבים, ומקורו בשומן צמחי לא טבעי (כמו מרגרינה), לא מתפרק כנדרש, ויוצר רעילות במערכת העיכול. אם אתם מנסים לרדת במשקל, זה יהיה רעיון טוב להחליפו בשומן צמחי ובריא כמו אבוקדו, אגוזים, ושמן זית.

חיידקים ידידותיים

בשנים האחרונות, המדע עסוק בלחקור את חיידקי המעיים הרבים שלנו. מדובר במושבות של מיליארדי חיידקים שמשתתפות פחות או יותר בכל פעילות ביוכימית המתרחשת אצלנו בגוף. להרכב חיידקי המעיים ולמגוון שלהם, ישנו קשר הדוק ליכולת שלנו לרדת במשקל. לכן חשוב מאוד לטפח את אותם חיידקים, והחדשות הטובות הן- שבכוחנו לעשות זאת! נמצא כי הבחירות התזונתיות שאנו עושים מדי יום, יודעות לשנות את הרכב המיקרוביום (מושבות החיידקים) שלנו. זה לא קורה ביום אחד, מדובר בתהליך שלוקח כחצי שנה, אך שכרו בצידו, כי כשהחיידקים משגשגים ומרוצים- הבטן שקטה, וקל יותר לרדת במשקל.

הדרך הטובה ביותר להעשיר את המיקרוביום היא צריכה קבועה של סיבים תזונתיים. מזון עתיר בסיבים תורם למערכת עיכול בריאה ומעשיר את אוכלוסיית החיידקים הטובים, שצורכת את הסיבים המצויים בקליפות של פירות וירקות, דגנים וקטניות, זרעים ואגוזים. בנוסף, הסיבים סופחים מים ומשרים תחושת מלאות וכך עוזרים באופן ישיר לתהליך הדיאטה. סיבים תזונתיים לא נושאים ערך קלורי, כיון שהגוף לא מעכל אותם כמעט בכלל, ולכן נדרשת שתייה מרובה של מים כדי לעזור לרוקן אותם החוצה, בסיום עבודתם.

תוספי פרוביוטיקה

חשוב להבין, שבכל הקשור לחיידקי המעיים שלנו, רב הנסתר על הגלוי. תוספי פרוביוטיקה מבטיחים לנו מיליארדי חיידקים חיים, במגוון גדול, וכל מה שנדרש זו כמוסה אחת ביום. האמנם? לכל אדם הרכב חיידקי מעיים שונה, ונטילה של תוסף פרוביוטי הוא לא יותר מהימור. כיון שבעוד שהצצה על תווית המוצר תגלה לנו את מספר והרכב החיידקים שישנם בקפסולה, אין לנו דרך לדעת את הרכב החיידקים במערכת העיכול שלנו, וכך למעשה אין דרך לעשות התאמה בין המוצר למטופל.

צמחי מרפא לעיכול תקין

 צמחי מרפא יודעים להקל על מערכת העיכול שלנו דרך מנגנונים מופלאים ובטוחים. הצמחים יודעים לאזן את החומציות בקיבה ובמעי, דבר המאפשר לנו לשפר את הפירוק ומעבר של מזון הלאה בצינור העיכול, ע”י עידוד הקיבה לייצר אנזימי עיכול. דרך עבודה   על מיצי הכבד והמרה, הצמחים מסייעים לצינור העיכול לבצע ספיגה אופטימלית של מזונות. צמחים רבים הם בעלי תכונות קושרות רעלים, והם יודעים להפטר מעודפים שמצטברים בקיפולי העיכול. חלקם מזרזים יציאות ומשמשים כמשלשלים עדינים, הבטוחים לשימוש לאורך זמן. בנוסף, צמחי מרפא רבים הם אנטי זיהומיים, ונלחמים ביעילות בקנדידה, תולעים וחיידקים בקיבה כמו הליקובקטר פילורי. כשהאלה נמצאים בשליטה, מושבות החיידקים הטובים שלנו משגשגות ומתפתחות, באין מפריע.

 צמחי מרפא לתמיכה בהרזייה

לצמחי מרפא השפעה חיובית על הורמון השובע והם מעודדים את הפרשתו. כאשר הורמון השובע בעלייה, יש לנו פחות חשק לנישנושים בין הארוחות, ומזון פחות מגרה אותנו. צמחים רבים מאיצים את חילוף החומרים בתאים ובכך מסייעים לגוף לשרוף יותר רקמת שומן במנוחה. צמחי מרפא מאזנים תגובה סוכרית ע”י איזון של אינסולין, ובכך מפחיתים את היכולת של הגוף לייצר תאי שומן חדשים, ומעלימים כמיהה למתוק.

לסיכום

יש קשר הדוק בין מערכת עיכול בריאה, ליכולת שלנו לשמור על משקל תקין. כדי לעבור תהליך של ירידה במשקל ובהיקפים (שיהיה נושא תוצאות וגם בר-קיימא), יש צורך להקפיד על פעילות גופנית קבועה, ניהול סטרס, שינה תקינה, אכילה של סיבים ושתייה מרובה של מים. אלה הן המלצות בסיסיות לכל אדם המעוניין להשיל ממשקלו. תפקידם של צמחי המרפא הוא לסייע ולתמוך את התהליך. כבר היום, צמחי מרפא מסייעים לאנשים רבים בדרך לגוף רזה ובריא יותר, והרגשת חיוניות וקלילות.

 

הליקובקטר
חיפוש

מאמרים נוספים

מאמרים נוספים

חיפוש